به اعتبار موضوع نيز ميتوان ناشران را به دو دستة کارت ویزیتعمومي و تخصصي، و در تخصصي به موضوعهاي خاص و اخص تقسيم كرد. ناشران عمومي تقريباً در همة زمينهها فعاليت ميكنند. همة ناشران عمومي مبتكر و تأثيرگذار نيستند، و به چاپ تراکتمخاطبان خاصي نيز نميانديشند. انگيزة اين دسته از ناشران بيشتر تجارتي است و شايد جنبة فرهنگي حرفهشان تابع جنبة اقتصادي باشد. بيشتر ناشران كشورهاي درحال توسعه، از جمله در ايران، در چاپ کارت ویزیتسلك ناشران عمومي قرار ميگيرند.
مشاهده پست مشابه : آموزش نصب وایرلس در کامپیوتر معمولی